BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 6 Mac 2011

Monday Moody


Hari nie hati aku begitu sedih..ntah lah aku pun tak tahu nak describe mcm mane perasaan hati aku skrg nie.aku mengenangkan apa yang akan berlaku pada diri aku utk masa akan datang..macam-macam masalah yang datang..aku tahu tuhan ingin menguji betapa kuatnya aku untuk aku menghadapi dugaan ini..ya allah..cubaan.rasa nak nangis jer aku sekarang nie..nasiblah ada bff aku di sisi aku..kadang-kadang aku berfikir sendiri apakah banyak lagi dugaan yang berat diberi kepada aku..aku dah 26 tahun..aku perlu matang dan positif untuk aku menghadapi dugaan yang diberikan..tapi apakan daya aku nie manusia biasa..aku hanya mampu apa yang mampu aku buat..harap tuhan mendengar rintihan aku sebagai hambanya ini..time macam nie aku selalu mengenangkan ibu bapa aku..aku dah lama tak jumpa dier org..rindu sangat-sangat ngn dier...termasuklah adik-adik aku..aku harap ibu bapa aku faham dengan apa yang aku alami..even dier org tak tahu apa masalah sebenarnya...bkn bermaksud aku ingin menyembunyi..tapi difikir bena biarlah aku menghadapinya seorang diri..aku taknak menyusahkan ibu bapa aku..dah byk aku menyusahkan mereka berdua..masalah , masalah..datang secara tiba-tiba..semuanya bukan dirancang..itu semua ketentuan tuhan..aku terima dengan hati yang redha dan sabar..aku percaya satu hari nanti aku diberikan habuan yang lumayan..aku menunggu saat itu..biarlah aku menempuhi dugaan ini seorang diri..biarlah aku menangis seorang diri..berterima kasih jugak dengan bff aku yang sudi bersama aku ketika aku sedih...aku sayang korang!! tapi ada masalah hanya kita sendiri jer simpan dan biarlah ia jadi rahsia.bkn tidak mahu berkongsi dengan bff kita..tapi bagi aku..biarlah rahsia..bak kata Dato CT..kan! aku berterima kasih jugak kepada tuhan kerana memberi dugaan sekaligus mengajar aku kehidupan yang sebenar...sejak 4 tahun aku hidup sendiri...memang banyak mengajar aku erti kehidupan...apa-apa pun hidup mesti diteruskan...moga aku menjadi insan yang terbaek dari yang terbaek..dan moga apa yang aku impikan akan menjadi kenyataan hendaknya..ya allah..ringankanlah dugaan aku..dan berilah aku kekuatan untuk menghadapi dugaan yang kau berikan...amin....
Dan hari nie jugak aku begitu GERAAAMMM!!! Susah betul kalau benda yang kita nakkan..dilambat-lambatkan…memang itu hak aku untuk aku mahu..tapi apakan daya kita bekerja dengan majikan..dan org itu pun kerja dengan majikan..sepatutnya dia perlu alert dengan apa yang dia perlu lakukan.dah nama kerja dia..lakukanlah!!! ini tak…kalau kita tak berkali-kali telefon bertanya….memang benda tue akan jadi lambat geram!!!!!!!! Sangat!!!!!! Susah-susah..rasa nak menjerit jer aku sekarang nie..tak per kali ini aku berlembut skit..aku tak kira dia tua ker apa!!! Yang penting benda aku tue perlu dibuat mengikut perjanjian dalam surat…biaselah dah nama keja KERAJAAN..faham-faham jer lah..tapi cuba lah faham keadaan orang….aku memang GERAM sangat…!!!!!! Arrrggggghhh!!!!!!!

0 ulasan: