BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 21 Mac 2011

Ragam Manusia

Kawan bermacam ragam.Itulah lumrah kita berkawan.Macam-macam pattern manusia kita akan berdepan.Dari situ , kita akan belajar dan tahu sifat-sifat manusia di atas muka bumi ini.Ada yang dapat diikut , ada juga yang dapat dijadikan teladan dan sebaliknya.Itu semua terpulang dengan kita sendiri.Yang pastinya tersemat kenangan manis dan pahit bersama.Bak kata org tua ambik yang jernih , buang yang keruh  .Penat kadang-kadang aku bila pikir pasal ragam kawan.tapi difikirkan merekalah teman setia kita dikala kita sunyi dan happy.Kita lebih selesa meluahkan dengan mereka berbanding dengan family kita.
This year , kawan-kawan aku makin bertambah.Oklah , aku pun rasa happy bergaul dengan dier org.bukan bermakna akan lupa ngn member lama , tapi pandai-pandailah aku budget masa ngn dier org semua.Tapi kadang-kadang ada yang faham , kadang-kadang ada yang mengeluarkan statement longkang..biarlah dier org nak kata apa.Bagi aku , aku tiada halangan nak kawan ngn sapa-sapa pun.Yang penting aku sendiri dapat bezakan yang mana tak OK ngn aku.Kadang-kadang aku masih trauma dengan story-story yang lepas.Kalau dipikirkan memang menyakitkan hati.Geram ada jugak.Tapi tak per, nama kita berkawan , kita mesti melalui mcm-mcm perkara..itu membuat kita lebih matang lagi...dan ianya menguji jugak kesabaran aku..Hah! mcm kawan yang kategori plastik  tue , layan jer lah dier org..asalkan aku tak der masalah dengan dier org.hanya sekadar kawan mcm tue jer..oklah.daripada bermusuh kan tak baek kan! This year , aku cuba mengelak sedaya upaya mengelak dr terlibat dalam drama yang bodoh-bodoh.Harap tidak berlaku lagi.Penat lah!! tat why aku rela menyepikan diri aku skrg nie.Ia bagi mengelak mendengar , melihat aktiviti drama yang sedemikian rupa.Maybe makin umur kita meningkat..otak lebih byk proses..dan dapat membeza yang mana baek dan buruk..atau pun aku dah malas nak layan benda mcm tue lagi..




nobody perfect kan..so masing-masing hayatilah diri kita sendiri..
yang mana baek dan buruk..seimbangkanlah..
kita sbg manusia tak dapat puaskan hati manusia..
jadi insan yang terbaek dr yang terbaek..
peace..no war! 

dari haty ke haty RCW a.k.a Ryan Carrem Wazir a.k.a Rozita Che Wan..hehehe




0 ulasan: